Hoe weet je dan dat bezoekers snel weg zijn van je site? Via Google Analytics kun je zien hoeveel mensen je vinden en hoe hoog het bounce percentage is. Een bezoeker die op je website belandt en geen andere (meetbare) actie uitvoert wordt gezien als een bounce. Als er in Google Analytics staat dat je een bounce percentage hebt van 80% betekent dit dat 80% van de bezoekers naar je website slechts één pagina bezocht en vervolgens weer wegging.
Wat je dus wil is veel nieuwe bezoekers die allemaal rondstruinen op je site.
Zie het als het uitzoeken van een boek in een boekenkast. Een prachtige kast op een plek waar je niet omheen kunt. Alleen.... de boekruggen staan gerangschikt op kleur. Voor mij zou dat geen logische ordening zijn, maar misschien voor iemand die de covers van de boeken wil gebruiken om er een kunstwerk/collage mee te maken juist weer wel. Ken je doelgroep en weet dus waar ze naar op zoek zijn. Zorg vervolgens dat de structuur van je site zo helder is voor die doelgroep dat vinden een fluitje van een cent wordt.
Laat je site niet over jou gaan, maar zet je ideale klant centraal
Weet jij waar je ideale klant naar zoekt, of wat zijn/haar probleem is? Jij biedt op je site de oplossing aan voor het probleem of je kunt dromen waarmaken.
Klare taal
Zorg voor een helder verhaal zonder moeilijke woorden of vaktermen. En als jargon onvermijdelijk is, leg het dan uit. en maak het de bezoeker vooral makkelijk om informatie op te vragen of contact op te nemen. Bijvoorbeeld met bestel-, aanvraag- of contactknoppen, waaronder een eenvoudig formulier schuilgaat. Een call-to-action dus.
DOWNLOAD CHECKLIST
Verdistraat 52
5144 XS Waalwijk
© 2023 Studio Marja van de Ven